EHDOT

1. Yleistä

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Pono Design Oy:n, ponodesign, designpono.com.eu ja ponodesign.fi verkkokauppapalvelun käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta, toimitusta ja peruuttamista koskevat ehdot. Tilatessaan tuotteita palvelusta asiakas hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on lisäksi näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.
1.2. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen, luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla asiakas, mutta tällöin asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden sopimusehtojen mukaisesti.
1.3. Yrityksen yhteystiedot:
Pono Design
Poijutie 8 as 2, 40900 Kinkovuori
Y-tunnus 2803530-1
Sähköposti: info@ponodesign.fi
Puhelin: +358 45 2000 753
1.4. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat yritykselle. Yrityksellä on oikeus tehdä muutoksia palveluun. Yrityksellä on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä yrityksen kotisivulla osoitteessa http://www.ponodesign.fi

2. Rekisteröityminen ja palvelun käyttäminen

2.1. Asiakas luo tilauksen tekemistä varten verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja luomalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Käyttäjätunnuksena toimii asiakkaan sähköpostiosoite ja täten asiakas rekisteröityy palvelun käyttäjäksi.
2.2. Asiakas vastaa yritykselle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.
2.3. Asiakas vastaa kaikista kustannuksista, joita hänelle aiheutuu palvelun käyttämisestä, esimerkiksi tietokonelaitteistosta, ohjelmista ja tietoliikenneyhteyksistä.
2.4. Asiakas sitoutuu käyttämään palvelua vain palvelun sekä lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta, lähettämättä tai välittämättä palvelussa materiaalia, joka on lain tai hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä.
2.5. Yrityksellä on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus.

3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan yrityksen ylläpitämään asiakasrekisteriin.
3.2. Yritys varaa itselleen oikeuden luovuttaa asiakasta koskevia tietoja perustellusta syystä viranomaisten käyttöön.
3.3. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan.

4. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

4.1. Palvelun sisältämiä tuotteita toimitetaan EU-alueella. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan yrityksen verkkosivuilla.
4.2. Kunkin tuotteen hinta ja ominaisuudet ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset. Jälkitoimituksissa toimitusaika on 1-4 viikkoa.
4.3. Asiakas voi tehdä tuotteiden tilauksen palvelussa joko rekisteröidyttyään palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo asiakasta ja hänen hyväksyttyään tilauksen, asiakas on velvollinen maksamaan tilauksen.
4.4. Tuotteiden arvioitu toimitusaika on 5 vrk (pl. jälkitoimitukset).
4.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, yritys ottaa yhteyttä asiakkaaseen.
4.6. Vastaanotettuaan tuotteen asiakkaalla on 7 vuorokautta aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista. Tämän jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

5. Maksutavat

Kaikki maksutapahtumat hoidetaan PayPal tai Paytrail maksupalvelujen kautta. Paytrail maksupalvelun kautta voit maksaa Visa ja Mastercard-korteilla sekä suomalaisten pankkien verkkopankissa. PayPalin kautta voit maksaa joko erillisellä PayPal-tilillä tai luottokortilla. Asiakkaan täytyy hyväksyä ja noudattaa PayPalin (https://www.paypal.com/), Paytrailin sekä muiden palveluntarjoajien sopimusehtoja maksaessaan heidän palvelujensa kautta.

6. Tilauksen peruuttaminen ja palautus

6.1. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen ja alkuperäisen myyntipakkauksen siistissä kunnossa. Palautuksen tulee sisältää tuotteen lisäksi sen alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Ilmoitus peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä yritykselle edellä mainitun 14 päivän kuluessa ja tuote palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
6.2. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.
6.3. Yritys perii palautettavan tuotteen postituskulut. Palautusvaihtoehdot ovat näkyvillä yrityksen verkkosivuilla osiossa ”Palautus”.
6.4. Yritys palauttaa asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa asiakkaan peruuttamisilmoituksen saatuaan. Yrityksellä on kuitenkin oikeus pidättyä maksun palautuksesta, kunnes yritys on saanut tuotteet takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet yritykselle.
6.5. Yrityksellä on oikeus periä niistä tilauksista, joita ei ole peruutettu eikä vastaanotettu noutopaikasta maksu, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen aiheuttamia kustannuksia.

7. Muut ehdot

7.1. Yrityksellä on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Osa yrityksen verkkokauppapalvelussa myytävistä tuotteista on kuluttajien omistamia tuotteita, jolloin myyjäkuluttajalla on virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin yhteys suoraan yritykseen. Asiakkaalla on oikeus saattaa riitainen asia kuluttajariitalautakunnan tai muun vastaavan elimen käsiteltäväksi esimerkiksi ottamalla ensin yhteys kuluttajaoikeusneuvontaan. Kuluttajien välisessä riitatilanteessa, asia pyritään ensin ratkaisemaan neuvottelemalla.
7.2. Yritys ei vastaa seurauksista, jotka aiheutuvat palvelun toimintakatkoista mahdollisten huoltotöiden, teknisten vikojen, tietoliikenneyhteyksien häiriötilanteista tai muiden vastaavien syiden vuoksi.
7.3. Mahdollisiin asiakkaan ja yrityksen välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

8. Evästeet (cookies)

Tällä verkkosivustolla voidaan käyttää ns. evästeitä (”cookies”) palvelun käytön seurantaan, kohdennetun mainonnan tuottamiseen ja mainonnan tehokkuuden mittaamiseen. Lisäksi evästeiden avulla kerättyjä tietoja, mikäli evästeessä välittyy käyttäjän sähköpostiosoite, voidaan luovuttaa käytettäväksi yrityksen suoramarkkinoinnissa huomioiden henkilön erikseen mahdollisesti antaman voimassaolevan sähköisen suoramarkkinoinnin sallivan luvan. Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla yritys voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia, tarjouksia ja etuja. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saa selaimen valmistajan ohjeista. Verkkopalveluun sisältyvät palvelut voivat kuitenkin edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen.

9. Payment Service Provider

Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an authorized Payment Institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment to the merchant. For reclamations, please contact the website the payment was made to.

Paytrail Plc
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: +358 207 181 830
Business ID 2122839-7